تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47299
بازدید دیروز : 113413
بازدید هفته : 195083
بازدید ماه : 193012
بازدید کل : 1802210
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 / 7 / 1399

خانواده هایی که فرزند پسر دارند، گاه دربارهٔ تربیت کودک شان نگرانی هایی دارند که ما در این مطلب شما را با پیشنهاد های تربیتی در این باره آشنا می کنیم.


تربیت کودکان

تربیت و پرورش صحیح فرزند مهم ترین مشغله ذهنی پدر و مادر است. با ورود نوزاد به کانون گرم خانوده، زندگی زن و شوهر وارد مرحله تازه ای می گردد. آنها از این به بعد فقط همسر یکدیگر نیستند؛ بلکه در برابر فرزندشان به عنوان پدر و مادر نیز وظایفی دارند.

ابراز احساسات و هیجانات، صحبت کردن دربارهٔ مسائل و مشکلات، توانایی برقراری قوی با دیگران و… از جمله مسائل تربیتی حساس وظریفی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند.

چنین توانای هایی معمولا در دختران ملموس تر از پسران دیده می گردد. خانواده هایی که فرزند پسر دارند، گاه در این باره نگرانی هایی دارند.

در ادامه شما را با پیشنهاد های تربیتی در این باره آشنا می کنیم:

موضوعات مرتبط: مربیان ببینند
برچسب‌ها: مربیان ببینند
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 / 7 / 1399

ضرورت آموزش تربیت جنسی به کودکان- یک دختر و یک پسر که در حال فکر کردن هستند

برای بچه‌ها همه چیز دنیا عجیب و غریب است، به همین سبب تا زبان باز می‌کنند مدام از چرا و چگونگی و چیستی اطرافشان می‌پرسند.

برای آنان فرق ندارد از گرمای خورشید بپرسند یا از ابرهای سفید بالای سرشان، چراکه چیزی به نام خط قرمز نمی‌شناسند و هر چیزی که مجهول باشد از نظرشان ارزش پرسیدن دارد، کودکان نمی‌توانند بین پرسش​های جنسی و غیرجنسی تفاوتی ببینند، پس اگر کودکی بی‌مقدمه می‌پرسد من چطور به دنیا آمدم؟ این پرسش کاملا عادی و طبیعی است، مهم این است که شما با توجه به سن و سال کودک چگونه این پرسش را پاسخ دهید.

 

موضوعات مرتبط: مربیان ببینند
برچسب‌ها: مربیان ببینند
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 / 7 / 1399

قریبا همه والدین دوست دارند کودکان خود را به بهترین شکل ممکن تربیت کنند تا آنها در آینده با مشکلات روحی، جسمی و تربیتی مواجه نشوند. این آرزوی هر پدر و مادری است. اما گاهی همین والدین در این مسیر به طور ناخودآگاه و ندانسته دچار اشتباهاتی می شوند که می تواند برای آینده فرزندان آنها مشکل ساز باشد. بنابراین، ما در اینجا چند پیشنهاد از کارشناس تربیت کودک را برایتان نقل کرده ایم تا شاید کمکی باشد برای تربیت فرزنداتی سالم تر. موارد زیر مسایلی می باشند که شما باید از انجام آنها پرهیز کنید.

۱٫ از کودک نپرسید «چرا این کار را انجام دادی؟»

چرا همکلاس خود را گاز گرفتی؟ چرا خواهر خود را کتک زدی؟ چرا ماکارونی ها را روی سر خود ریخته ای؟ چرا وقتی از تو سوال می پرسم نمی توانی به من یک پاسخ درست بدهی تا قانع بشوم؟ زیرا برای کودک آسان تر است که مسوولیت کارهای اشتباه خود را به عهده بگیرد تا اینکه به سوالات والدین پاسخ دهد.

۱۰ روش تربیت کودک بدون تنبیه

۲٫ به هیچ وجه تصور نکنید تکرار جملات دستوری سبب می گردد تا کودک درخواست شما را اجرا کند.

این جمله کاملا واضح است. تکرار فرمایشات سبب انجام آنها نمی شود. خودتان را خسته نکنید.

 

موضوعات مرتبط: مربیان ببینند
برچسب‌ها: مربیان ببینند
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

https://img.tebyan.net/big/1388/12/158137229527348171253134196133141252407740.jpg

 اما نماز عصر، همان ساعتی است كه حضرت آدم علیه‌السلام در آن وقت از شجره ممنوعه تناول كرد و خداوند عز و جل او را از بهشت بیرون راند، پس خداوند فرزندان و ذریه او را به خواندن این نماز (عصر) تا روز قیامت امر و آن را برای امت من اختیار فرمود و این نماز از محبوب‌ترین نمازها نزد خداوند است و مرا به محافظت آن از میان نمازها سفارش فرموده است؛ نماز مغرب همان ساعتی است كه خداوند، حضرت آدم علیه‌السلام بخشود و توبه او را در آن موقع قبول كرد ... و این سه ركعت نماز را بر امت من واجب فرمود و این ساعتی است كه دعا در آن مستجاب می‌شود و پروردگارم به من وعده فرمود كه هر كس در آن موقع در پیشگاهش دعا كند، دعایش را مستجاب فرماید.

 

موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

نماز در قرآن

بنابراین اولا باید توجه کنیم که بعضی مسائل به شکل اصولی و کلی بیان شده اند و باید از آن کلیت به نتیجه برسیم. ثانیا ما مسلط بر قرآن نیستیم و محتاج نظر مفسرین و معلمین راستین قرآن هستیم. 

هر دوی این ها ما را به سنت رسول الله و ائمه اطهار (علیهم السلام) باز می گرداند، چرا که در قرآن بیان شده که رسول الله (ص) معلّم قرآن است و ایشان نیز برای بعد از خودشان اهل بیت (علیهم السلام) را معرفی کرده اند. علاوه بر اینکه قرآن به ما دستور داده است، هر چه رسول الله (ص) می گوید، وحی الهی است و ما موظف به اطاعت از آن هستیم:

«أَرْسَلْنا فیكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ یَتْلُوا عَلَیْكُمْ آیاتِنا وَ یُزَكِّیكُمْ وَ یُعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ؛[بقره/151] 

رسولى از خودتان در میان شما فرستادیم تا «آیات ما را بر شما بخواند و شما را پاك كند و به شما، كتاب و حكمت بیاموزد.»

«وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَى؛‏[نجم/3-4] 

و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى ‏گوید! * آنچه مى ‏گوید چیزى جز وحى كه بر او نازل شده نیست.»

حماد بن عیسى(بعد از این كه در حضور امام صادق(علیه السلام) دو ركعت نماز مى‌خواند و حضرت نمازش را نمى‌پسندد) گوید:

 امام صادق(علیه السلام) برخاست و رو به قبله ایستاد، دو دستش را روى پاهایش قرار داد و انگشتان دستش را بست، فاصله بین پاهایش را نزدیك كرد تا مقدار سه انگشت باز، با خشوع تكبیرة الاحرام گفت، سپس حمد را با ترتیل قرائت فرمود و سوره توحید را بعد از آن خواند، سپس به مقدار یك نفس كشیدن درنگ كرد، در حالى كه ایستاده بود، سپس در همین حال «الله ‌اكبر» گفت، بعد به ركوع رفت و كف دست‌هایش را در حالى كه انگشتان دستش باز بود، بر روى زانوهایش قرار داد. زانوهایش را به پشت رد نمود و پشت خود را مستوى نمود؛ به گونه‌اى كه اگر قطره آبى بر آن مى‌ریخت، ثابت مى‌ماند. گردنش كشیده و چشمانش را فرو خوابانیده بود. 

در این حال سه بار با ترتیل تسبیح (سبحان ربى العظیم و بحمده) گفت، سپس سر از ركوع برداشت وایستاد، پس از آرامش «سمع الله لمن حمده» و «الله اكبر» را گفت و دست‌هایش را تا مقابل صورتش بالا آورد. بعد از آن به سجده رفت. هنگام سجده رفتن، ابتدا دست‌هایش را به زمین نهاد، سپس زانوهایش را. در سجده تنها هشت عضو بدنش را بر زمین نهاد: پیشانى، دو كف دست، دو زانو، سر دو انگشت شست پا و بینى ـ قرار دادن بینى بر زمین مستحب است ـ و در سجده سه بار فرمود: 

«سبحان ربى الاعلى و بحمده». سپس سر از سجده برداشت و به طور كامل نشست؛ آنگاه «الله اكبر» گفت و نیز «استغفر الله ربى و اتوب الیه» گفت. دوباره «الله اكبر» گفت، سپس به سجده دوم رفت و سجده دوم را همانند سجده اول به جا آورد و ركعت دوم را همانند ركعت اول انجام داد. بعد از نماز به حمّاد فرمود:

اى حمّاد! این گونه نماز بخوان، در حال نماز به جایى نگاه نكن، با انگشتان خود بازى نكن.[2]

Leaf and Flower

[1]. تفسیر نور الثقلین، ج‏3، ص: 76.

[2]. شیخ حر عاملى، وسائل الشیعه، ج 4، ص 673

موضوعات مرتبط: نماز
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

گریه در نماز

قالَ السَّجّادُ عليه السلام: 

كانَ يَبْـكى حَتّى يَبْتَلَّ مُصَـلاّهُ خَشْيَةً مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ غَيْرِ جُرمٍ. 

امام سجاد عليه السلام فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله در نماز، آن قدر گريه مى كرد تا آنكه جا نمازش تر مى شد، اين بخاطر خوف از خدا بود، بى آنكه جرمى داشته باشد.

گريه در نماز خوب نيست، مگر آنكه از خوف خدا باشد. نماز خاشعانه، همراه با توجّه و حضور قلب و ياد خدا و حالت سوز و اشك و نياز و تضرّع، به نماز «روح» مى بخشد و ثواب آن را بيشتر مى كند. گر چه پيامبر خدا صلی الله علیه و آله و پيشوايان دين، معصوم بودند و گناهى نداشتند، ولى معرفت كاملى كه به خدا داشتند، هميشه خود را نسبت به پروردگار، داراى قصور و كوتاهى مى ديدند و اشك مى ريختند. عاصيان از گناه توبه كنند عارفان از عبادت، استغفار

یکی در نماز نعره زد و بگریست. نماز او باطل شود یا نی؟ جواب این بتفصیل است. اگر آن گریه از آن رو بود که او را عالمی دیگر نمودند بیرون محسوسات، اکنون آن را آخر آب دیده می گویند؛ تا چه دید؟ چون چنین چیزی دیده باشد که جنس نماز باشد [و] مقصود از نماز آن است، نمازش درست و کاملتر باشد. و اگر بعکس این، دیده برای دنیا گریست یا دشمنی بر او غالب شد، از کین او گریه اش آمد یا حسد برد بر شخصی که او را چندین اسباب هست و مرا نیست، نمازش اَبتَر (ناقص) و ناقص و باطل باشد.

شرح (استاد قمشه ای)

این حکایت عینا در مثنوی آمده است:

- یکی در نماز نعره زد ...: 

                               آن یکی پرسید از مفتی، به راز:       گر کسی گرید به نوحه در نماز،

                                   آن نماز او عجب باطل شود؟        یا نمازش جایز و کامل بود.

                             گفت نامش آب دیده بهر چیست؛       بنگری تا او چه دیده که گریست

                               اشگ کان از بهر حق بارند خلق       گوهر است و اشگ پندارند خلق.

 

اما  وصول به این گوهر یکدانه همگان را میسر نیست بلکه (( سالها ریاضت و عبور از دریاهای پر نهنگ)) می خواهد.

موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز
 زنا
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

:kaaba:   روزی یک آیه از #قرآن_کریم :kaaba:وَ الَّذانِ یَأْت...

زنا یکی از گناهان کبیره در اسلام است که اگر برای کسی اثبات شود که مرتکب این گناه شده است اجرای حد بر او واجب می‌شود. اما انواع آن چیست؟ مجازت های مختلف برای این گناه کدام است؟ و در چه شرایطی زناکار باید اعدام شود؟ جواب همه‌ی این سؤالات را می‌توانید در این مقاله کوتاه بخوانید.

فیلم سخنرانی درباره زنا(حجه الاسلام انصاریان)    بسیار شنیدنی از دست ندهید

 
موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
برچسب‌ها: خط قرمز های قرآنی
 زنا
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

زنا

نویسنده : آيت الله شهيد دستغيب- گناهان کبيره، ج1، ص182 (با اندکي تلخيص)
از جمله گناهاني كه به كبيره بودنش تصريح شده زنا است، چنان که در روايات فرموده‌اند و براي كبيره بودنش به آيه‌ 68 سوره‌ فرقان تمسك شده كه مي‌فرمايد: «از جمله صفات بندگان خدا آن است كه نپرستند و نخوانند با خداي به حق، خداي ديگري را (يعني مشرك نباشند) و آن نفسي كه خدا كشتنش را حرام فرموده نكشند و زنا نكنند، و كسي كه اينها را به جا آورد (شرك، قتل، زنا)، برسد و ببيند جزاي خود را كه شكنجه‌اش در روز قيامت دو چندان است و هميشه به خواري در آتش است».[1]
موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
 ريا
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399

حدیث ریا

نویسنده : سيد عبدالله شبّر- اخلاق شبّر، ص 262
نكوهش و حرمت ريا
خداوند تعالي مي فرمايد: «ويل للمصلين الذين هم عن صلاتهم ساهون الذين هم يرائون و يمنعون الماعون[1]؛ واي بر حال نمازگزاراني كه از نماز خويش غافلند آنانكه رياء مي كنند و احسان و نيكي به فقراء را منع مي كنند».
و مي فرمايد: «يراءون الناس ولا يذكرون الله الا قليلا[2]؛ منافقين... با مردم ريا مي ورزند و خدا را جز اندكي ياد نكنند».
موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399
 ارتباط قلبی با اهل بیت نزدیکترین راه سعادت است

ارتباط قلبی با اهل بیت نزدیکترین راه سعادت است

عصر شیعه : بخش دوم خلاصه ای از گفتار هفتم کتاب «تفسیر آیه مودت و نخستین قربانی» اثر علامه محمد حسین حسینی طهرانی تقدیم نظر می گردد.

 

موضوعات مرتبط: دریچه ای به سوی مذهب
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399
 قرآن‌ها این گونه متولد می‌شوند

قرآن‌ها این گونه متولد می‌شوند

ساختمان سازمان دارالقرآن الکریم در همسایگی دانشگاه عریض و طویل امیرکبیر، با آن همه رفت وآمد و هیاهو، جای آرام و ساکت و خلوتی است. مردم عادی گذرشان کمتر به این ساختمان می‌افتد و بیشترین رفت وآمدها مربوط به ناشران قرآنی است؛ جمعیتی که این روزها حدود هزار نفرند و اگر گرانی کاغذ اجازه دهد کمتر از این نخواهند شد.

موضوعات مرتبط: دریچه ای به سوی مذهب
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 15 / 7 / 1399
امام باقرعلیه السلام در آفاق نگاه‌ها

امام باقرعلیه السلام در آفاق نگاه‌ها

مدخل :
پیشوایان پاک، طبق شرایط زمانی و مکانی هرکدام به وظیفه الهی زمان خود عمل کردند به گونه ای که اگر هر امام به جای دیگری بود همان وظیفه را دنبال می کرد.
پس از شهادت امام حسین (علیه السلام)، حضرت امام زین العابدین (علیه السلام)که در اوج قدرت طاغوتی بنی امیه قرار گرفته بود، شرایط بسیار سخت و دشواری را در پیش رو داشت چرا که هر روز دشمنان اسلام و اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) به بهانه ای عده ای را به قتل می رساندند.

 

موضوعات مرتبط: دریچه ای به سوی مذهب
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399
دانلود کتاب دانش خانواده

FunSara.Com | فان سرا دات کام

دانلود کتاب مفصل و جامع دانش خانواده یا همان تنظیم خانواده

این کتاب به صورت فایل پی دی اف برای دانلود قرار داده شده است

موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: آموزشی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

روشن نگه داشتن کامپیوتر هنگام قطع برق !!!

ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید. سپس گزینه آخر یعنی
   Properties
را انتخاب کنید.
بعد مسیر زیر را دنبال کنید:
Setting > Advanced > Adapter > Properties > Resources
حال عبارت زیر را انتخاب کرده و اوکی کنید.
Memory Rang
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: آموزشی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

چطور فایل هایی را که به اشتباه پاک کرده ایم، باز گردانیم؟

FunSara.Com | فان سرا دات کام

نرم افزار - برخی از فایل ها را اشتباهی به سطل آشغال ویندوز سپرده اید و حالا به آنها نیاز دارید؟ این برنامه ممکن است به شما کمک کند.

ماندانا سجادی: احتمالش خیلی زیاد است که فایلی را تصادفا پاک کنید. بعضی مواقع این قدر خوش شانس هستید که فایل پاک شده را در سطل آشغال ویندوز پیدا کنید اما خیلی وقتها هم متاسفانه زمانی متوجه مسئله می شوید که 3 روز از پاک کردن فایل گذشته است.
موضوعات مرتبط: آموزشی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

ارزش دوست

 

جمله جالب درباره دوست خوب و بد

یكی بود یكی نبود، یك بچه كوچیك بداخلاقی بود. پدرش به او یك كیسه پر از میخ و یك چكش داد و گفت هر وقت عصبانی شدی، یك میخ به دیوار روبرو بكوب.  

روز اول پسرك مجبور شد 37 میخ به دیوار روبرو بكوبد. در روزها و هفته ها ی بعد كه پسرك توانست خلق و خوی خود را كنترل كند و كمتر عصبانی شود، تعداد میخهایی كه به دیوار كوفته بود رفته رفته كمتر شد. پسرك متوجه شد كه آسانتر آنست كه عصبانی شدن خودش را كنترل كند تا آنكه میخها را در دیوار سخت بكوبد. 

موضوعات مرتبط: حکایت ها وحکمت ها
برچسب‌ها: حکایت ها وحکمت ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

مرد بی‌نیاز

داستان جالب پیرمرد فقیری که با انجام توصیه پیامبر(ص)، بی نیاز شد

شخصی به یكی از خلفای دوران خود مراجعه و درخواست كرد، تا در بارگاه او به كاری گمارده شود.

خلیفه از او پرسید: قرآن می‌دانی؟

او گفت: نمی‌دانم و نیاموخته‌ام.

خلیفه گفت: از به كار گماردن كسی كه قرآن خواندن نیاموخته است، معذوریم.

مرد بازگشت و به امید دست یافتن به مقام مورد علاقه‌ی خود، به آموختن قرآن پرداخت.

مدتی گذشت، تا این كه از بركت خواندن و فهم قرآن به مقامی رسید كه دیگر در دل نه آرزوی مقام و منصب داشت و نه تقاضای ملاقات و دیدار با خلیفه.

پس از چندی،خلیفه او را دید و پرسید:

«چه شد كه دیگر سراغی از ما نمی‌گیری؟»

آن آزادمرد پاسخ داد:

«چون قرآن یاد گرفتم، چنان توانگر شدم كه از خلق و از عمل بی‌نیاز گشتم».

خلیفه پرسید:

«كدام آیه تو را این گونه بی‌نیاز كرد؟»

مرد پاسخ داد:

«مَن یَتّقِ اللّه یَجعَل لَهُ مَخرَجاً وَ یَرزُقهُ مِن حَیثُ لایَحتَسِب ؛ هر كس از خدا پروا بدارد و حدود الهی را رعایت نماید، خدا برای بیرون شدن او از تنگناها، راهی پدید می‌آورد و از جایی كه تصور نمی‌كند، به او روزی می‌رساند و نیازهای زندگی‌اش را برطرف می‌سازد».   (سوره‌ طلاق، آیات 2 و 3)

 منبع:

جعفری، عالیه، نشریه بشارت، مهر و آبان 1386، شماره 61

موضوعات مرتبط: حکایت ها وحکمت ها
برچسب‌ها: حکایت ها وحکمت ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

 

داستان مرد خوشبخت

 

پادشاهی پس از اينكه بیمار شد گفت:

«نصف قلمرو پادشاهی ام را به کسی می دهم که بتواند مرا معالجه کند».تمام آدم های دانا دور هم جمع شدند تا ببیند چطور می شود شاه را معالجه کرد، اما هیچ یک دانست. تنها یکی از مردان دانا گفت :

که فکر می کند می تواند شاه را معالجه کند. اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید، پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید،شاه معالجه می شود. شاه پیک هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد.

آن ها در سرتاسر مملکت سفر کردند ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند.  حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد.آن که ثروت داشت، بیمار بود.آن که سالم بود در فقر دست و پا می زد،

یا اگر سالم و ثروتمند بود زن و زندگی بدی داشت.یا اگر فرزندی داشت، فرزندانش بد بودند.خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند.آخرهای یک شب، پسر شاه از کنار کلبه ای محقر و فقیرانه

رد می شد که شنید یک نفر دارد چیزهایی می گوید.« شکر خدا که کارم را تمام کرده ام.سیر و پر غذا خورده ام و می توانم دراز بکشمو بخوابم! از خداچه چیز دیگری می توانم بخواهم؟»پسر شاه خوشحال شد و دستور داد که پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه بیاورند و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند.پیک ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد توی کلبه رفتند،اما مرد خوشبخت آن قدر فقیر بود که پیراهن نداشت!!!

موضوعات مرتبط: حکایت ها وحکمت ها
برچسب‌ها: حکایت ها وحکمت ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRaM6ZCpgl9O0pk59N7eVzUFMPWz9ujQDtWm3Lm-XopVI4XNX9_5vK4vLbeg3RdwUpvMCucemAcQC3AEWGvVIVv7Ovl2Knu-02Cw8dC&usqp=CAU&ec=45707745

چرا من اینقدر فقیر هستم؟!

مرد فقیری از خدا سوال کرد: چرا من اینقدر فقیر هستم؟!
خدا پاسخ داد: چون یاد نگرفته ای که بخشش کنی!

مرد گفت: من چیزی ندارم که ببخشم
خدا پاسخ داد: دارایی هایت کم نیست!
یک صورت، که میتوانی لبخند بر آن داشته باشی!
یک دهان، که میتوانی با آن از دیگران تمجید کنی و حرف خوب بزنی!
یک قلب، که میتوانی به روی دیگران بگشایی!
و چشمانی که میتوانی با آنها به دیگران با نیت خوب نگاه کنی!

فقر واقعی فقر روحی است...

 

********************

 

موضوعات مرتبط: حکایت ها وحکمت ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

http://gsia.tums.ac.ir/Images/IGBase/18527/%D8%B4%D8%B1%D8%AD_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA_%D9%82%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

. ايمان چيست ؟
و سئل عن الايمان ، فقال : الايمان معرفه با لقلب ، و اقرار با للسان ، و عمل با لاركان .
ح /227
ترجمه : از اميرالمؤ منين عليه السلام ، پر سيدند كه :ايمان چست ؟
فرمود:ايمان عبارت است : شناخت قبلى ، اعتراف و اقرار به زبان ، عمل با اعضاء و جوارح بدن
شرح : ايمان حقيقى : نشانه هائى دارد، كه هر كس اين نشانه ها را در خود داشته باشد، مؤ من حقيقى است .
امام عليه السلام ، براى مؤ من حقيقى ، سه نشانه اصلى و مهم تعيين فرموده است ، كه ما نيز با توجه به آنها ميتوانيم مؤ منان حقيقى را بشناسيم . طبق فرموده امام (ع ) مؤ من حقيقى كسى است كه :
* اولا شناخت قبلى داشته باشد. يعنى از صميم قلب و از ته دل ، وجود خدا را شناخته باشد، و صميمانه معتقد باشد كه اصول دين اسلام ، يعنى يگانگى خداوند متعال ، نبوت حضرت محمد (ص )، و فرارسيدن روز قيامت ، عدل خداوند و جانشينى امامان عليه السلام ، بر حق است .
* ثانيا به زبان اعتراف كند، يعنى اعتقادات الهى و اسلامى خود را بر زبان آورد، و همواره كلمه شهادتين را به زبان جارى سازد، و به يگانگى خدا و نبوت حضرت محمد (ص ) اقرار كند.
* ثالثا وظايف اسلامى خود را با اعضاء بدنش انجام دهد، يعنى وضو ساختن ، نماز خواندن ، روزه گرفتن ، بدنگرفتن با زبان بد نشنيدن با گوش ، نگاه حرام نكردن با چشم ، و... تمام وظائفى را كه خداوند براى اعضاء بدن او تعيين فرموده است ، بطور صحيح و كامل به انجام رساند.
بنابراين ، كس كه يكى از اين نشانه ها، يا قسمتى از اين نشانه ها را نداشته باشد، نمى توان خود را مؤ من حقيقى بداند
موضوعات مرتبط: پند های نهج البلاغه
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

http://gsia.tums.ac.ir/Images/IGBase/18527/%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%B1%D8%AD.jpg

ستيزه جويى
لا تدعوك الى مبارزه ، و ان دعيت اليها فاءجب ، فان الداعى باغ و الباغى مصروع .
ح / 233
ترجمه : كسى را به ستيز دعوت مكن ، اما اگر تو را به مبارزه دعوت كردند، براى دفاع از خود، جنگ را قبول كن . زيرا شخص ستيزه جو، ستمگر است ، و ستمگر بر خاك مى افتد و مغلوب مى شود.
شرح : يكى از افتخارات فراوان اسلام ، اين است كه در دستورات آن هيچگاه دعوت به ستيزه وجود ندارد. زيرا اسلام ، دين صلح و صفا و آشتى است ، و قادر است كه تمام مسائل را با منطق قوى و دلايل روشن و محكم خود حل كند. و بخاطر همين برخوردارى از منطق و دليل است كه هيچگاه پيغمبر (ص ) و ائمه معصوم (ع ) لازم نمى ديدند كارها را با زور پيش ببرند، و رفتار جنگ طلبانه داشته باشند و جنگى را شروع كنند.
در جنگهاى صدر اسلام ، هيچگاه حضرت محمد (ص ) و مسلمانان براى جنگ پيشقدم نمى شدند و به جنگ كسى نمى رفتند. بلكه اين دشمنان اسلام بودند كه يا بطرف مسلمانان لشكر كشى ميكردند، يا آنقدر به آزار و اذيت و شكنجه مسلمين مى پرداختند كه آنها هم براى دفاع از خود ناچار از جنگيدن مى شدند.
دليل اينكه اسلام ، پيشقدم شدن در جنگ و جنگ طلب بودن را جايز نميداند. اين است كه هر كس جنگ طلب باشد، و با برپاكردن جنگ به كشتار و تجاوز دست بزند،ستمگر است . و ستمگر نيز، سر انجام بر خاك مى افتد و مغلوب ميشود. پس اسلام ، هرگز دستور جنگ طلبى نمى دهد، چون هرگز نميخواهد پيروانش ستمگر باشند.
اما همان اندازه كه اسلام ، مسلمانان را از جنگ طلبى بر حذر ميدارد، به همان اندازه هم ، هر مسلمانى را موظف ميسازد كه در برابر جنگ طلبها، از خود دفاع كند. زيرا دفاع نكردن در برابر جنگ طلبها، دليل خوارى و زبونى است ، و اسلام هرگز نميخواهد كه پيروانش خوار و زبون باشد و به ديگران ، اجازه كشتار و تجاوز بدهد.
به همين دليل است كه امام عليه السلام نيز مى فرمايد كه مسلمانان نبايد جنگ طلب باشند، اما اگر جنگى به آنها تحميل شد، بايد بهر قيمتى كه هست از خود دفاع كنند و حتى با چنگ و دندان به جهاد برخيزند و به زمزمه هاى شوم صلح و سازش اعتنا نكنند.

 

موضوعات مرتبط: پند های نهج البلاغه
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399

http://gsia.tums.ac.ir/Images/IGBase/18527/%D8%B4%D8%B1%D8%AD_%D8%B5%D8%A8%D8%B1_%D9%88_%D8%B8%D9%81%D8%B1.jpg

. چه بسا كه يكبار خوردن
كم من اءكله منعت اءكلات .
ح /171
ترجمه : بسا كه يك خوردن چيزى ، تو را از خوردن بسيارى از خوردنيهاى ديگر، محروم مى كند.
شرح : گاهى كسى را مى بينيم كه سر سفره ، به غذائى ميرسد كه با وضع مزاجى آن روز او سازگار نيست و نبايد از آن بخورد. اما او نميتواند از هوس ‍ خوردن جلوگيرى كند، و از آن غذائى ناسازگار ميخورد، و چند ساعت بعد، به بستر بيمارى مى افتد. يا گاهى ، كسى ديگرى را مى بينيم ، كه ناراحتى مزاجى ندارد، ولى در خوردن غذا، چنان افراط و زياده روى ميكند كه بيمار مى شود.
در هر حال ، اينگونه افراد، بخاطر آن كه نتوانسته اند شكم خود را نگاه دارند چنان بيمار و نزار ميشود، كه تا مدتها از خوردن بسيارى از غذاها و ميوه ها و خوراكى ها محروم ميشوند. و ته دستور پزشك با چند روز، جز غذائى ساده ، نميتوانند به چيز ديگرى لب بزنند.
در حاليكه اگر آن يكى ناپرهيزى نميكرد، و اين يكى به افراط و زياده روى نمى پرداخت هر دو، در روزهاى بعد نيز ميتوانستند از هر نوع خوراكى استفاده كنند، و ناچار از تحمل چند روز پرهيز و محروميت نمى شدند.
اين سخن امام عليه السلام ، به ما مى آورد كه : در هر كارى ، بايد به عاقبت آن هم بينديشيم و صلاح خود را تشخيص دهيم . يعنى اگر ديديم ، در كارى ، با يكبار استفاده كردن ، چندين استفاده بعدى را از دست ميدهيم ، بايد از انجام آن كار خوددارى كنيم .

موضوعات مرتبط: پند های نهج البلاغه
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

خواص میوه ها ۲۴: طالبی

خواص میوه ها: ۳۴ میوه خوشمزه و فواید آن ها برای سلامتی، پوست و مو

یکی از دلایل انتظارکشیدن برای فصل تابستان‌، تنوع میوه‌هایی است که در این فصل می‌خوریم. یکی از این میوه‌ها طالبی است. خواص طالبی در کنار طعم تقریبا قندی و آبدار و خوشمزه این میوه واقعا غوغایی به پا میکند. علاوه‌بر خوشمزه و آبرسان بودن، طالبی منبعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین B۶، فیبر رژیمی و اسیدفولیک نیز هست.

۱. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند

۲. سلامت قلبی عروقی را به همراه دارد

۳. مانع سرطان می‌شود

۴. با استرس مبارزه‌می‌کند

۵. از نفروپاتی دیابتی جلوگیری‌می‌کند

۶. برای ریه ها مفید است

۷. بی خوابی را درمان می‌کند

۸. مشکلات قاعدگی را درمان می‌کند

۹. به کاهش وزن کمک‌می‌کند

۱۰. به ترک سیگار کمک می‌کند

۱۱. برای زنان باردار مفید است

۱۲. دندان‌درد را درمان‌می‌کند

۱۳. آرتریت را درمان‌می‌کند

۱۴. گوارش را بهبود می‌بخشد

۱۵. پوست را هیدراته و جوان می‌کند

موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

خواص میوه ها : ملون

خواص میوه ها: ۳۴ میوه خوشمزه و فواید آن ها برای سلامتی، پوست و مو

ملون متعلق به خانواده کدوییان است. این میوه به شکل گرد و گوشتی است و پوست سبز رنگی دارد. ملون مانند هندوانه مقدار زیادی آب دارد و برای خوردن در گرمای آزاردهنده‌ی آفتاب بسیار مناسب است. ملون بهترین میوه برای از بین بردن مشکل کم شدن آب بدن یا دهیدراته شدن است. ملون به خصوص برای سلامتی ما مزایای فراوانی دارد. اخیرا ثابت شده‌است که ترکیبات سالم داخل ملون برای درمان سرطان و حمله‌ی قلبی بسیار مفید است. این یکی از عالی‌ترین مزایای ملون برای سلامتی است.

 

موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

خواص میوه ها : کیوی

خواص کیوی: ۳۶ فایده شگفت‌انگیز کیوی برای سلامتی، پوست و مو

یک منبع مغذی در سایز جیبی! کیوی، یک میوه کوچک و نرم است اما اجازه ندهید اندازه آن‌ فریبتان بدهد. این میوه خوشمزه گرمسیری، سرشار از طیفی از مواد مغذی مانند ویتامین C (۱۵۴ درصد در هر ۱۰۰ گرم)، ویتامین A، ویتامین B۶، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفیدند.

 

موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

سیاست های اقتصادی امام علی (علیه السلام)

سیره و روش مدیریت اقتصادی امام علی(علیه السلام) یکی از زیباترین و با ارزش ترین اسلوب و مدل هایی است که در خود شاخص های مدیریت اسلامی را به منصه ظهور رسانیده است،

علی (علیه السلام) قهرمان مبارزه با رانت

سیره و روش مدیریت اقتصادی امام علی(علیه السلام) یکی از زیباترین و با ارزش ترین اسلوب و مدل هایی است که در خود شاخص های مدیریت اسلامی را به منصه ظهور رسانیده است، هر چند منابع اسلامی و تاریخی همه آنچه از ایشان بیان و مطرح شده را در خود به یادگار ندارند؛ چرا که بسیاری از آن آموزه های طلایی و ماندگار به خاطر بی مهری انسان ها در طول تاریخ حذف و یا کنار گذاشته شده است و باری به هر جهت آنچه از این ذات مقدسه در منابع اسلامی به یادگار مانده همچون گوهری گرانبها دارای قیمت غیر قابل وصفی است. در این نوشتار سعی داریم به گوشه ای از سیاست های اقتصادی امام علی(ع) اشاره کنیم.

 

موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: امام شناسی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

احوال دوستان و مخالفان در ترازوی حکومت علی

دوستان واقعى امیر المؤمنین (ع) همواره از گناهان دورى مى‏ گزیده‏ اند؛ و ولایت آن حضرت نگاهدارنده از گناه بوده است نه تشویق کننده به آن‏.

احوال دوستان و مخالفان در ترازوی حکومت علی

معنى حدیث «حبّ علىّ بن ابى طالب حسنة لا تضرّ معها سیّئة» این است که محبت على حسنه‏ اى است که مانع ضرر زدن گناه مى‏شود، یعنى مانع راه یافتن گناه مى‏شود؛ معنایش آن نیست که جاهلان پنداشته ‏اند و آن اینکه محبت على چیزى است که هر گناهى که مرتکب شوى بلا اثر است. برخى از دراویش از طرفى دعوى دوستى خدا دارند و از طرف دیگر از هر گناهکارى گناهکارترند، اینان نیز مدّعیان دروغگو هستند. امام صادق (ع) مى‏فرماید: «خدا را معصیت مى‏کنى در حالى» که مدّعى محبت او هستى! به جانم قسم که این کار، در میان کارها، شگفت ‏آور است. اگر محبت تو راستین مى‏ بود او را اطاعت مى‏کردى، زیرا طبیعى است که هر دوستى مطیع دوست خویشتن است». دوستان واقعى امیر المؤمنین (ع) همواره از گناهان دورى مى‏ گزیده ‏اند؛ ولایت آن حضرت نگاهدارنده از گناه بوده است نه تشویق کننده به آن. امام باقر (ع) مى‏فرماید: «به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکارى و دورى از گناه.». (مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری  (عدل الهى)، 1377ش، ج‏1، صص 332-333 با اندکی تلخیص).

موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: امام شناسی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399

حدیث باب مدینه‌ی علم

علمای اسلام متفقند که امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) از دیگر صحابه‌ی رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) عالمتر و در احکام الهی و تفسیر رموز قرآن و سنت از آنان داناتر و در فقه و

تصویر

نویسنده: مشایخ فریدنی
 

علمای اسلام متفقند که امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) از دیگر صحابه‌ی رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) عالمتر و در احکام الهی و تفسیر رموز قرآن و سنت از آنان داناتر و در فقه و قضاء بصیرتر و عادلتر بود. خواص یاران پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مثل ام‌سلمه و عایشه، همسران وی، و سلمان فارسی و انس بن مالک و عمربن الخطاب و عبدالله بن عباس و معاویة بن ابی سفیان و عبدالله بن مسعود و بُرَیدَة بن الحَصِیب و جابر بن

موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: امام شناسی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399
دلایل گرایش به جنس مخالف!؟

دلایل گرایش به جنس مخالف!؟ | روانشناسی نوجوان و بلوغ لای گرایش به جنس مخالف!؟

دلایل گرایش به جنس مخالف!؟

عشق، پدیده ای هیجانی و اعجاب انگیز است که بیشتر مردم جهان را درگیر خود می کند.

رابطه دوستی و صمیمیت یعنی توانایی در میان گذاشتن افکار و احساسات با یک دوست. در یک رابطه صمیمی، فرد احساس راحتی می کند و اطلاعاتی راجع به خود در اختیار دیگری قرار می دهد. گونه ای از این رابطه دوستی و صمیمیت مربوط به جنس مخالف می شود.

رویکردهای گوناگون، تلاش هایی برای تبیین دلایل و عوامل زمینه ساز گرایش به جنس مخالف داشته و هر یک از منظری به این مسئله نگاه کرده اند اما آنچه می توان در همه این رویکردها و نظریه ها یافت، بیان این است که «گرایش به جنس مخالف امری کاملا طبیعی و سالم است». با این حال در این مقاله سعی خواهیم داشت از منظر روانشناسی دلایل گرایش به جنس مخالف را برای شما شرح دهیم.

موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 7 / 1399
اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد | روانشناسی بلوغ و نوجوانی

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد | روانشناسی بلوغ و نوجوانی اگرفرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد

«نوجوانی» یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی انسان هاست. هویت یابی در این سنین شروع می شود و تا مدت ها ادامه دارد. از یک سو نوجوان تکلیف خودش را با خودش نمی داند و هر روز یک برنامه جدید برای آینده اش دارد، از سوی دیگر تغییرات هورمونی و فرآیندهای رشد موجب می شود که دچار مشکلاتی با خانواده اش، دوستان و جامعه شود.

موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی