تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29128
بازدید دیروز : 46474
بازدید هفته : 78287
بازدید ماه : 718502
بازدید کل : 2327700
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 12 / 1399

0


آثار معنوی و ملکوتی وضو آثار معنوی و ملکوتی وضو آثار معنوی و ملکوتی وضو فلسفه تشریع بسیاری از احکام دین بر ما پوشیده است و ما با این حساب و کتاب های عقلی نمی توانیم دقیقا مشخص کنیم که به فلان دلایل این حکم رسیده است و لاغیر .

پس اگر از چند و چون بعضی از احکام چیزی دستگیر ما نشد نباید کج اندیشانه به آن نگاه کنیم بلکه باید متواضعانه سر تسلیم فرو آوریم و یقین کنیم که خیری است از جانب خداوند حی و قیوم و منتی است بر عبد ضعیف و محتاج پس منّتش را با جان و دل می پذیریم و سپاس به جا می آورییم برای این همه لطف .

موضوعات مرتبط: مطالب جالب وخواندنی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 12 / 1399


فلسفه و فواید جسمی وضو فلسفه و فواید جسمی وضو فلسفه و فواید جسمی وضو کسی که با وضوء بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند. و اگر کسی بدون وضوء خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود.

موضوعات مرتبط: مطالب جالب وخواندنی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 12 / 1399

امام هادی (ع) و مبارزه با جریان ها و گروه های انحرافی

امام هادی (ع) و مبارزه با جریان ها و گروه های انحرافی

در گفت و گو با حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی
به مناسبت فرا رسیدن سال روز شهادت امام هادی (ع) با حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، کارشناس فرق و مذاهب اسلامی و دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) درباره اقدامات این امام همام (ع) برای هدایت جامعه علی رغم فشار و خفقان خلافت عباسی به گفت و گو پرداخته ایم که ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام هادی (ع) به شیعیان جهان، از نظرتان می گذرد:

 

موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
برچسب‌ها: مدعیان دروغین
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 12 / 1399

توقیت افراط و حرف نزدن از ظهور تفریط است

 

عده ای گمان می کنند صحبت کردن از موعود و نارضایتی از وضع موجود و تمنای وضع موعود را داشتن به معنای نفی دستاوردهای انقلاب است.
مطلب زیر گفتگو با مهدی نصیری پیرامون مساله انتظار و مهدویت است که از نظر می گذرانید:

 

موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
برچسب‌ها: مدعیان دروغین
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 12 / 1399

برشالوده های شرک الود فرهنگ غربی تمدن مهدوی بر کشیده نمی شود!

برشالوده های شرک الود فرهنگ غربی تمدن مهدوی بر کشیده نمی شود!

اسماعیل شفیعی سروستانی
مدیرمسئول مؤسسه موعود عصر گفت: چه کسی می‌تواند بپذیرد وقتی تمام شهرها و شهرسازی و معماری ما بر بنیادهای فکری و فرهنگی جاهلانه ساخته می‌شود در آن شهر مردم، منتظر تربیت می‌شوند؟!

 

موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
برچسب‌ها: مدعیان دروغین
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

راه های کسب محبت و معرفت اهل بیت

دوستى اهلبیت

منبع : یکصد و بیست درس زندگى از سیره حضرت محمد (ص)


پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند: هر کس دوست داشته باشد که چون منزندگى کند و چون من بمیرد و در باغ بهشتى که پروردگارم پرورده ، جاى گیرد،باید بعد از من على را و دوست او را دوست بدارد و به پیشوایان بعد از مناقتدا کند که آنان عترت من هستند و از طینتم آفریده شده اند و از درک ودانش برخوردار گردیده اند، و واى بر آن گروه از امت من که برترى آنان راانکار کنند و پیوندشان را با من قطع نمایند، که خداوند شفاعت مرا شامل حالآنان نخواهد کرد

موضوعات مرتبط: عبرت ها
برچسب‌ها: عبرت
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399


ابراهیم و آتش و گنجشک


نگاه ها هراسان به ابراهیم و آتش بود. در این میان گنجشکی به آتش نزدیک می شد و بر می گشت.
از او پرسیدند: ای پرنده چه کار می کنی؟
پاسخ داد: در این نزدیکی چشمه آبی است و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم.
گفتند: ولی حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می توانی بیاوری بسیار زیاد است و این آب فایده ای ندارد.
گفت: من شاید نتوانم آتش را خاموش کنم اما این آب را می آورم تا آن هنگام که خداوند از من پرسید وقتی که بنده ام را بدون گناه در آتش انداختند تو چه کردی؟
پاسخ دهم: هر آن چه را که از توانم بر می آمد ...

و خوشا به حال گنجشکان سرفراز

 

موضوعات مرتبط: عبرت ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

مرد کور


روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید . روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه د ر داخل کلاه بود..او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت ان را برگرداند و اعلان دیگری روی ان نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و انجا را ترک کرد. عصر انروز روز نامه نگار به ان محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که ان تابلو را نوشته بگوید ،که بر روی ان چه نوشته است؟روزنامه نگار جواب داد:چیز خاص و مهمی نبود،من فقط نوشته شما را به شکل دیگری نوشتم و لبخندی زد و به راه خود ادامه داد. مرد کور هیچوقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی او خوانده میشد:

امروز بهار است، ولی من نمیتوانم آنرا ببینم !!!!!

وقتی کارتان را نمیتوانید پیش ببرید استراتژی خود را تغییر بدهید خواهید دید بهترینها ممکن خواهد شد باور داشته باشید  تغییر برای زندگی میتواند مفید باشد.
حتی برای کوچکترین اعمالتان از دل،فکر،هوش و روحتان مایه بگذارید این رمز موفقیت است .... لبخند بزنید

موضوعات مرتبط: عبرت ها
برچسب‌ها: عبرت
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions

 

دانلود بازی جادوگر و زیردستان + نسخه مود شده (اندروید) Mage And Minions

 

جادوگر و زیردستان Mage And Minions

 

در بازی جادوگر و زیردستان راه خود را از میان شیاطین و اسکلت ها باز کنید. سلاح و زره بدست آورید و با یادگیری مهارت های قدرت مند در این بازی RPG دشمنان را شکست دهید.علائم را برای استفاده از قدرت ها رسم کنید و با ترکیب صحیحشان در جنگ به عنوان یک برگ برنده از آن ها استفاده کنید. شما به همراه قهرمانانتان برای متوقف کردن نقشه آخر زمانی Ragadam که گرفتن تمام جهان ها است باید بجنگید. اندروید مورد نیاز این بازی 4 یا بالاتر است، و می توانید این بازی را به شکل آفلاین انجام دهید.

 

ویژگی های بازی جادوگر و زیر دستان :

 

- مبارزه دیدنی و جذاب در برابر انبوهی از اسکلت، روبات ها، جانوران، شیاطین، بیگانگان، اژدها و بسیاری از عوامل دیگر
- زره ها، زیر دستان، و سلاح های خود را آزاد و آن ها را ارتقا دهید تا بتوانید در این سفر پر خطر شانسی برای پیروزی بر دشمنان پیدا کنید.
- مواهب خود را ترکیب کرده و باعث قدرت مند تر شدن کاراکترتان شوید. در داستان پیشرفت کنید و با انجام حرکات ساده، طلسم های قدرتمندی را بر سر دشمنانتان خالی کنید.
- سلاح ها را بیابید و یا آن ها را از دشمنان غارت کنید و قهرمانان دیگر را استحدام کنید تا به شما در این جهان مرگ آور کمک کنند.

 

تصاویری از محیط بازی :

 

دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions  دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions  دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions  دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions  دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions  دانلود بازی جادوگر و زیردستان برای اندروید 1.1.62 Mage And Minions

 

لیست دانلود

  حجم فایل: 55 مگابایت

موضوعات مرتبط: نرم افزار
برچسب‌ها: نرم افزاربازی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

دانلود بازی افسانه نرلند برای اندروید Legend of Norland 3.2

 

دانلود بازی افسانه نرلند + نسخه مود شده (اندروید) Legend of Norland

دانلود بازی افسانه نرلند  Legend of Norland 

 

افسانه نرلند بازی محبوبیست که به سرعت توانست بازیکنان را از هر گوشه جهان مجذوب خود سازد. با داستان عمیق این بازی همراه شوید تا خاطره ای به یادماندنی برای خود رقم زنید. قابلیت های متعددی را که در اختیار دارید به درستی ترکیب کنید تا متناسب با دانجئون شود. در جنگ های 3V3 با میلیون ها نفر از سراسر جهان مبارزه کنید، قهرمانان و سلاح ها را بدست آورید و دشمنان خود را شکست دهید. گرافیک 3 بعدی این بازی توسط گروه طراح گرافیکی حرفه ای این بازی به خوبی طراحی شده است تا شما بتوانید به خوبی از بازی لذت ببرید. اضعای تیم خود را به درستی برگزینید و در مقابل دشمنان تا آخرین نفس بایستید. برای اجرای این بازی نیاز به اندروید 3.0 یا بالاتر نیاز دارید.

 

 

موضوعات مرتبط: نرم افزار
برچسب‌ها: نرم افزاربازی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

دانلود TETRIS Blitz 5.2.1 – بازی پازلی تتریس بلیتز برای اندروید

 

دانلود TETRIS Blitz برای اندروید

TETRIS Blitz از بازی های جذاب پازلی با پاور آپ های متنوع می باشد که که در آن می توانید تجربه ای به یاد ماندنی را برای خود به یادگار بگذارید. ویژگی های جدید این بازی را تجربه نمایید، با دوستان خود رقابت کنید و در حین پیشرفت به مراحل بالاتر، جایزه کسب کنید. هر پاور آپ دارای قدرت به خصوص خود می باشد که می تواند به نوعی در نتیجه هر بازی به شدت تاثیر گذار باشد. زمانی که وارد حالت frenzy می شوید از افکت های انفجاری فوق العاده لذت ببرید. شما می توانید با دیگران از طریق امتیاز لیدربرد بازی رقابت کنید یا با دیگران در نبرد های blitz مبارزه کنید و در نبردی سخت آن ها را شکست دهید.

 

موضوعات مرتبط: نرم افزار
برچسب‌ها: نرم افزاربازی
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

چرا اسلام برده داری را مجاز دانسته است؟

نکته بسیار اساسی که باید بدان توجه کنیم، این است که عموما ما تصویری از برده داری در ذهن داریم که مطابق آن درباره برده داری قضاوت می کنیم. عده ای ظالم و تجاوزکار، با سوء استفاده از قدرت، انسان های بی گناهی را به بند کشیده و هر گونه بدرفتاری با آنها را روا داشته و از تمامی حقوق خود محروم می کنند. اگر منظور از برده داری مجاز شمرده شده در اسلام این است، همان ابتدای سخن باید بگوییم هرگز در اسلام چنین چیزی پذیرفته نشده و نمی شود.

فرآوری: حجت الاسلام تیموری

برده داری، برده،

تمام رسالت انبیاء الهی بر پا داشتن عدل و قسط و مقابله با این گونه ستم هاست:

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ  (۲۵ حدید) ؛به راستی که پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم, و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (عدالت) نازل کردیم. تا مردم به عدالت قیام کنند.

پس جا دارد، تصور اولیه خود را کنار گذاشته و با نظری دقیق بنگریم منظور اسلام از جواز برده داری چیست؟

 

موضوعات مرتبط: فلسفه احکام
برچسب‌ها: فلسفه احکام
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

چرا تقلید؟ مگر نمیتوانیم به علم خود عمل کنیم؟

وقتی انسان در مسائل و احکام دینی آگاه شده و تبحر پیدا کرد، به او مجتهد گویند و باید بر اساس آگاهی خود و بدون مراجعه به مرجع تقلید( آگاه از احکام دین ) احکام و تکالیف الهی را انجام دهد. بر چنین کسی نه تنها تقلید لازم نیست. بلکه نباید تقلید کند. اگر کسی آگاهی از احکام دین همانند مراجع تقلید ندارد، باید به فردی که متخصص و آگاه است، مراجعه کند. رجوع غیر متخصص به متخصص را تقلید گویند. دقیقا مثل وقتی که بیمار به پزشک مراجعه می کند.

فرآوری: حجت الاسلام تیموری

تقلید، حکم تقلید، تقلید از مرجع
 

اگر فرد مسلمان بخواهد اعمالش را بر اساس قرآن و سنّت انجام دهد ، باید قرآن و تفسیر آن و علومی را که وابسته به آن است ، ‌به طور تخصصّی یاد بگیرد . همین طور باید سنّت را که عبارت است از قول،‌عمل و تقریر ( گفتار و اعمال و رضایت به اعمال دیگران ) کاملاً بشناسد؛ یعنی با علوم حدیث آشنا باشد که عبارت است از :

 

موضوعات مرتبط: فلسفه احکام
برچسب‌ها: فلسفه احکام
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 10 / 12 / 1399

فلسفه تفاوت دیه مسلمان و غیرمسلمان چیست؟

قرآن برای مرزهای جغرافیائی، نژادی، طبقاتی و مانند آن كه انسانها را از یكدیگر جدا می كند اهمیتی قائل نیست، تنها مرز را مرزِ «ایمان» و «كفر» شمرده است و به این ترتیب جامعة انسانی را به دو گروه «مؤمن» و «كافر» تقسیم می كند.

فراوری: حجت الاسلام تیموری

دیه، دیه مسلمان، دیه کافر
کفار پنج دسته اند:

نخست: آنان که دارای کتابند و به آن تمسک می کنند. این گروه عبارتند از: یهود و امثال یهود از قبیل سامره و نصارا و امثال نصارا مانند صابئه به عقیده اهل سنت، اما بر اساس مذهب ما، صابئه از اهل کتاب نیستند. به نظر فقهای اهل سنت همه اینها دارای کتابند و جانشان به یکی از این اسباب سه گانه مصون می ماند: ذمه دائمی یا پیمان مدت دار یا امان مطلق، معنای امان مطلق آن است که حق داشته باشند برای تجارت یا رفع نیازهایشان یا به عنوان پیک با مسلمانان مراوده داشته باشند.دیه این دسته از اهل کتاب به عقیده اهل سنت، یک سوم دیه مسلمان است و عقیده ما همان است که گفتیم.

 

موضوعات مرتبط: فلسفه احکام
برچسب‌ها: فلسفه احکام
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

مروری بر زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها)

اشارات آشنا

حضرت زینب(سلام الله علیها) در سال ششم هجری در خانه ی بزرگ مرد تاریخ، حضرت علی(علیه السلام) و برترین و شریف ترین زنان جهان فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) دیده به جهان گشود. وی شخصیتی است ویژه که در خاندان شریف نبوی رشد یافت و جامع صفات نیک و پسندیده و افتخار تاریخ گردید. بعد از ولادتش رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) از فاطمه(سلام الله علیها) درخواست نمود فرزندش را نزد وی بیاورد. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نوزاد را به سینه چسبانید و با صدای بلند گریست، طوری که اشک از گونه های مبارکش سرازیر گشت. حضرت فاطمه(سلام الله علیها) فرمود:«پدرجان، خدا هیچ گاه چشمان تان را گریان نکند این گریه برای چیست؟» پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:«دخترم، او به بلاهایی گرفتار آید و با مصیبت ها و دشواری های جان کاهی مواجه می شود. ای پاره ی تنم هر کس بر او و مصیبتش بگرید، پاداشش همانند کسی خواهد بود که بر دو برادر او گریه کند.»[۱]

 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

شیرزن کربلا یا زینب دختر علی (علیه السلام)

شیرزن کربلا یا زینب دختر علی، مترجم: سید جعفر شهیدی، ناشر: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، چاپ اعتماد، پاییز ۱۳۷۴.

معرفی مؤلف

کشور مصر یکی از بافرهنگ ترین کشورهای اسلامی است که با قدمتی بیش از ۶۰۰۰ سال در گسترش فرهنگی اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است. مصر از جمله اولّین کشورهایی است که با اسلام آشنا گشت و تعالیم انسان ساز آن را به میل و رغبت پذیرفت. در طول تاریخ مصر، شخصیت های بزرگی برخاسته اند و خدمات شایانی به اسلام و مسلمین انجام داده اند. بنت الشاطی از زنان معاصر و نامدار مصر موفق شده بیش از ۶۰ اثر علمی و تحقیقی در زمینه های گوناگون علوم اسلامی به رشته تحریر درآورد. بنت الشاطی به سبب تألیف برخی از آثار درباره اهل بیت (علیهم السلام)، به ویژه تألیف کتاب وزین و گرانسنگ «السیدة زینب عقیلة بنی هاشم»، در جهان تشیّع و به ویژه در ایران معروف و مشهور شد.

 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

موضوع: سخنرانی سیره بزرگان
خطبه ی فراموش نشدنی زینب کبری در بازار کوفه یک حرف زدن معمولی نیست، اظهارنظر معمولی یک شخصیت بزرگ نیست؛

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

محسن عرب خالقی:

همه رفتند و من جا ماندم ای دوست
ز بخت بد به دنیا ماندم ای دوست
چرا رفتی مرا با خود نبردی
ببین بعد از تو تنها ماندم ای دوست
*****

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

مناجات با خدا برای حاجت

مناجات با خدا برای حاجت گرفتن

 مناجات با خدا برای اجابت دعا

بسیاری از افراد برای گرفتن حاجت از مناجات و دعا استفاده می کنند. اما همیشه حاجت ما برآورده نمی شود، زیرا برآورده شدن آن حاجت به صلاح ما نیست و ما از آن بی خبریم.

 

موضوعات مرتبط: مناجات
برچسب‌ها: منا جات
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

چه عاشقانه الطافت را بر سر بندگانت می‌باری

تشکر از خدا,خدایا شکرت,مناجات با خدا

خدایا شکرت

 این روزها دائما متوجه استجابت دعاهایم می‌شوم...

مدام خود را غرق در محبتت می‌یابم...

 

موضوعات مرتبط: مناجات
برچسب‌ها: منا جات
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

ببخش که فراموش کردیم برای چه پا به زمین گذاشته‌ایم

مناجات با خدا,خدا,خدایا

دلنوشته‌ای برای خدا

 خداوند مهربانم...

خداوند مهربانم ببخش که فراموش کردیم برای چه پا به زمین گذاشته‌ایم

فراموش کردیم بزرگیت و همه لطف ومحبت های بی دریغت را

 

موضوعات مرتبط: مناجات
برچسب‌ها: منا جات
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

کتاب «تفسیر قرآن با قرآن» روانه بازار شد

«101» وَ لَمّا جاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِیقٌ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ کِتابَ اللّهِ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ

و هنگامی که فرستاده ای(چون پیامبر اسلام)از سوی خدا به سراغشان آمد که آنچه را با ایشان است(یعنی تورات)تصدیق می کند،گروهی از اهل کتاب،کتاب خدا را پشت سر افکندند،گویی اصلاً از آن خبر ندارند.

 

موضوعات مرتبط: تفسیر قرآن کریم
برچسب‌ها: تفسیر قرآن کریم
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

«105» ما یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکِینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ اللّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ

کافران از اهل کتاب ومشرکان، دوست ندارند که هیچ خیر ونیکی از طرف پروردگارتان بر شما نازل شود.در حالی که خداوند،رحمت خود را به هر که بخواهد اختصاص می دهد،و خداوند صاحب فضل بزرگ است.

 

موضوعات مرتبط: تفسیر قرآن کریم
برچسب‌ها: تفسیر قرآن کریم
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1399

روش استاد ناصر سبحانی در تفسیر قرآن

«108»أَمْ تُرِیدُونَ أَنْ تَسْئَلُوا رَسُولَکُمْ کَما سُئِلَ مُوسی مِنْ قَبْلُ وَ مَنْ یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ بِالْإِیمانِ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبِیلِ

آیا بنا دارید از پیامبرتان سؤالات و درخواست هایی(نابجا)بکنید،آنگونه که پیش از این،موسی(از طرف بنی اسرائیل)مورد سؤال قرار گرفت،و هر کس(با این بهانه جویی ها از ایمان سرباز زند و)کفر را با ایمان مبادله کند،پس قطعاً از راه مستقیم گمراه شده است.

 

موضوعات مرتبط: تفسیر قرآن کریم
برچسب‌ها: تفسیر قرآن کریم
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399
آیا میدانید علمی,آیا میدانید پزشکی,آیا می دانید های جالب
آیا می دانید اسکیموها از یخچال برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن استفاده می کنند

 آیا می دانید جویدن آدامس هنگام خردکردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

آیا می دانید در ۴۰۰۰ سال قبل، هیچ حیوانی اهلی نبود.

 

موضوعات مرتبط: آیا می دانید!!!
برچسب‌ها: آیا می دانید
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399
آیا می دانید,مطالب خواندنی,اطلاعات عمومی
 
آیا میدانستید که دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یک چشمشان را باز می‌گذارند ؟

 آیا میدانستید که حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در کلمات بکار می‌رود در حالیکه حرف Q کمترین کاربرد را دارد ؟

آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در "دالول" اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به ۹۴ درجه فارنهایت می رسد ؟

 

موضوعات مرتبط: آیا می دانید!!!
برچسب‌ها: آیا می دانید
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399

عکس نوشته آیا می دانید علمی

جملات کوتاه برای اطلاعات عمومی ("آیا میدانید")

آیا میدانستید که نزدیکترین ستاره به ما یکسال نوری فاصله دارد

آیا میدانستید که انسان برای اولین بار در سال 1783 م بود که پرواز را تجربه کرد و توانست هشت کیلو متر با بالن پرواز کند

 

موضوعات مرتبط: آیا می دانید!!!
برچسب‌ها: آیا می دانید
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399

سید مجتبی یادگار جبهه را همیشه با خودش داشت. از سر کار که بر...

سید مجتبی یادگار جبهه را همیشه با خودش داشت. از سر کار که بر می گشت، مسقیم می رفت داخل اتاقش. آن قدر از این پهلو به آن پهلو می شد تا دردش آرام بگیرد.

گاهی درد پهلو امانش را می برید. می رفتم کنارش، می خواستم پهلویش را بمالم تا آرام شود. می گفت: مادر! این در ارثیه مادرم زهراست. بگذار با همین درد به آرامش برسم. #شهید_سید_مجتبی_علمدار #شهدا_و_حضرت_زهرا

 

موضوعات مرتبط: مجموعه تصویر ها
برچسب‌ها: مجموعه تصویر ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399

گفتگوی اختصاصی با دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا، استاد دانشگاه و رئیس کارگروه استان‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران

فسادی به پهنای باند

اگر از فضای مجازی درست استفاده نشود دشمن به دو صورت می‌تواند در پروژه نفوذ از طریق فضای مجازی نقش ایفا کند: اول از طریق ذائقه سنجی و دوم از طریق ذائقه سازی. صاحبان پیام رسانه‌ای بزرگ با چندین میلیارد داده‌ای که هر روز در این فضا جابجا می‌شود دائماً در حال ذائقه سنجی از کاربران خود هستند. جامعه شناسان با تحلیل دقیق این داده‌ها و آمارها می‌توانند از سمت‌وسوی افکار یک جامعه مطلع شوند و بر اساس این اطلاعات افکار عمومی هر جامعه‌ای را مهندسی کنند.

فسادی به پهنای باند

فسادی به پهنای باند امروز مسئولین کشور رهاشدگی و آزادی گردش اطلاعات را یکی گرفته‌اند درحالی‌که این دو بحث کاملاً با یکدیگر متفاوت است. باید آزادی گردش اطلاعات را با کنترل انجام دهیم ولی وقتی این فضا رها باشد دیگر قابل‌کنترل نیست
 

موضوعات مرتبط: چنگ نرم
برچسب‌ها: چنگ نرم
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی